Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Humanities and Social Sciences (dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)

Humanities and Social Sciences
(dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)
19 (4/2012), DOI: 10.7862/rz.2012.einh.29

Proces zaopatrzenia w przedsiębiorstwie handlowym

Krystyna Skoczylas

DOI: 10.7862/rz.2012.einh.29

Streszczenie

 

Artykuł dotyczy problematyki procesu zaopatrzenia towarowego w przedsiębiorstwie handlowym. Omówiono w nim główne zadania procesu zakupu oraz występujące w nim problemy decyzyjne. Przedstawiono również strategie zaopatrzenia stosowane przez przedsiębiorstwa.

Pełny tekst (pdf)

Literatura

[1] Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania. PWE, Warszawa 2001.

[2] Ciesielski M., Strategie logistyczne przedsiębiorstw, WAE w Poznaniu, Poznań 1998.

[3] Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.

[4] Dudzik M. T., Zakup czy produkcja własna?, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 1997/2.

[5] Maternowska M., Analiza kosztów logistycznych wspomaga proces podejmowania decyzji w sferze dystrybucji – studium przypadków, „Logistyka” 2002/4.

[6] Nowicka – Skowron M., Efektywność systemów logistycznych, PWE, Warszawa 2000.

[7] Skowronek Cz., Wpływ procesów zaopatrzenia i gospodarowania materiałami na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 1997/1.

[8] Skowronek Cz., Sarjusz – Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1999.

[9] Sławińska M., Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, PWE, Warszawa 2002.

[10] Szczepankiewicz W., Obsługa logistyczna sektora handlu. Uwarunkowania i kierunki zmian, WAE w Krakowie, Kraków 2002.

[11] Szczepankiewicz W., Organizacja źródeł zaopatrzenia i rola handlu detalicznego w kanałach rynku, [w:] Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, red. Szumilak J., Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.

[12] Śliwczyński B., Controlling w zarządzaniu logistyką, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań 2007.

[13] Weiss W., Integracyjna rola zarządzania zapasami, „Logistyka” 2003/1.

[14] Weiss W., Optymalizacja poziomu zapasów – zrób to sam, „Logistyka” 2002/4.

[15] Wesołowski S., Zmiany w ekonomice i organizacji zakupu, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka” 1997/4.

[16] Zacirka A., Zarządzanie zapasami i dystrybucją asortymentu spawalniczego w BOC Gazy, „Logistyka” 2003/1.

Podsumowanie

TYTUŁ:
Proces zaopatrzenia w przedsiębiorstwie handlowym

AUTORZY:
Krystyna Skoczylas

AFILIACJE AUTORÓW:
Zakład Finansów i Bankowości, Politechnika Rzeszowska

WYDAWNICTWO:
Humanities and Social Sciences
19 (4/2012)

SŁOWA KLUCZOWE:
zaopatrzenie, problemy decyzyjne, zadania procesu zakupu, strategie

PEŁNY TEKST:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/25

DOI:
10.7862/rz.2012.einh.29

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2012.einh.29

PRAWA AUTORSKIE:
Politechnika Rzeszowska

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności