Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
20 (3/2013), DOI: 10.7862/rz.2013.mmr.29

NATURAL VALUES AS A BASIS FOR POSITIONING OF POLISH CITIES AND REGIONS

Marcin GĘBAROWSKI

DOI: 10.7862/rz.2013.mmr.29

Abstract

Increasingly nowadays the image of brand is more important than the product’s actual characteristics. Therefore, one of the most challenging tasks for contemporary brands is to become deeply embedded in the awareness of the marketing activities recipients. This situa-tion takes also place in the case of the cities and regions that compete with each other in or-der to attract tourists, new citizens, students and investors. Territorial units may choose, among other things, from such distinctive characteristics (so-called unique selling proposi-tion) as ecology and place-specific natural values. With regard to the above, the aim of this paper is to analyse the extent to which such attributes have been used in positioning of Polish territorial units. For that reason, the paper mentions symbols and promotional slogans of selected cities and all provinces (because for destinations the most essential positioning elements are: the place names, symbols and slogans). Furthermore, it refers also to the na-ture of positioning, as well as to the features and determinants of its efficiency. Another is-sue discussed in the paper concerns a group of people, which is susceptible to referring to ecology and natural values in promotional activities. Finally, the paper identifies the factors that decide whether the positioning based on the natural values of territorial units is effective or not.

Full text (pdf)

References

[1] Avraham E., Ketter E., Media Strategies for Marketing Places in Crisis. Improving the Image of Cities, Countries and Tourist Destinations, Butterworth-Heinemann, Burlington 2008.
[2] Fennell D.A., Ecotourism Programme Planning, CABI Publishing, Trowbridge 2002.
[3] Florek M., Augustyn A., Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa 2011.
[4] Goeldner C.R., Ritchie J.B.R., Tourism. Principles, Practices, Philosophies, John Wiley & Sons, Hoboken 2012.
[5] Pike S., Destination Marketing. An Integrated Marketing Communication Approach, Butter-worth-Heinemann, Burlington 2008.
[6] Pogorzelski J., Pozycjonowanie produktu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
[7] Strategia kreacji i promocji marki województwa podkarpackiego z planem wdrożenia strategii w latach 2010–2015 oraz wytycznymi do strategii, 2010 (http://www.wrota.podkarpackie.pl/ res/um/region/podkarpackie_rozwiazanie_strategiczne_.pdf).
[8] Szromnik A., Pozycjonowanie jako podstawa strategii marketingowej miast i regionów, ”Stu-dia Ekonomiczne i Regionalne” 2011, No 2, Vol. V, pp. 5-13.
[9] Zaręba D., Ekoturystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

About this Article

TITLE:
NATURAL VALUES AS A BASIS FOR POSITIONING OF POLISH CITIES AND REGIONS

AUTHORS:
Marcin GĘBAROWSKI

AUTHORS AFFILIATIONS:
Department of Marketing, Faculty of Management, Rzeszow University of Technology

JOURNAL:
Modern Management Review
20 (3/2013)

KEY WORDS AND PHRASES:
natural values, ecotourism, territorial marketing, an image of territorial unit, the positioning of cities and regions

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/60

DOI:
10.7862/rz.2013.mmr.29

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2013.mmr.29

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu: