Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
20 (1/2013), DOI: 10.7862/rz.2013.mmr.11
Działalność Promocyjna Gmin Województwa Podkarpackiego Adresowana do Turystów
Joanna WIAŻEWICZ
DOI: 10.7862/rz.2013.mmr.11
Streszczenie
Jednostki samorządu terytorialnego w coraz większym stopniu wykorzystują działania promocyjne adresowane do różnych grup w otoczeniu, w tym do turystów. Celem tych dzia-łań jest zarówno zachęcenie do skorzystania z produktów turystycznych, jak i w szerszym ujęciu – budowa wizerunku, zaistnienie w świadomości większej grupy odbiorców. Miasta i gminy mogą wykorzystywać w swojej działalności wszystkie instrumenty promocji, jed-nakże na wybór konkretnych działań ma wpływ wiele czynników, w tym przede wszystkim adresaci oraz budżet, którym dysponuje miasto czy gmina.
W artykule skoncentrowano się na jednej grupie odbiorców działań promocyjnych – na turystach i na promocji adresowanej do tej właśnie grupy klientów miast i gmin. Celem ar-tykułu jest omówienie instrumentów promocji, które mogą być wykorzystane przez jednost-ki samorządu terytorialnego do zachęcenia turystów do odwiedzenia danego miejsca. Przed-stawiono w nim krótką charakterystykę podstawowych instrumentów promocji: reklamy, promocji osobistej, public relations oraz promocji dodatkowej z uwzględnieniem ich specy-fiki i możliwości zastosowania w komunikacji marketingowej jednostek samorządu teryto-rialnego. Podane zostały przykłady wykorzystania tych instrumentów w promocji kierowa-nej do turystów. W części praktycznej artykułu przedstawiono wyniki badania przeprowa-dzonego w gminach województwa podkarpackiego. Badanie to miało na celu uzyskanie od-powiedzi na pytania dotyczące rodzaju i zakresu wykorzystania instrumentów komunikacji marketingowej przez te gminy w odniesieniu do turystów oraz celów promocji. Ponadto analizie poddano treści przygotowane dla turystów na stronach internetowych gmin. Wyniki tej analizy, jak również listę najlepszych stron internetowych przedstawiono wraz z wnio-skami w części końcowej artykułu.
Literatura
Podsumowanie
TYTUŁ:
Działalność Promocyjna Gmin Województwa Podkarpackiego Adresowana do Turystów
AUTORZY:
Joanna WIAŻEWICZ
AFILIACJE AUTORÓW:
Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania, Politechnika Rzeszowska
WYDAWNICTWO:
Modern Management Review
20 (1/2013)
SŁOWA KLUCZOWE:
marketing terytorialny, marketing miejsc, promocja gmin
PEŁNY TEKST:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/47
DOI:
10.7862/rz.2013.mmr.11
URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2013.mmr.11
PRAWA AUTORSKIE:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów