Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
27 (4/2020), DOI: 10.7862/rz.2020.mmr.25

PERCEPTION OF BIG MUSIC FESTIVAL BY ITS PARTICIPANTS – CONTEXT OF EVENT SPONSORS’ MARKETING ACTIVITIES

Marcin GĘBAROWSKI, Magdalena MAJKA

DOI: 10.7862/rz.2020.mmr.25

Abstract

Huge marketing events may be used by their sponsors to provide vast masses of people with extraordinary and memorable experiences that have a powerful impact on a brand image. Music festivals have a considerable potential in this respect. This paper demonstrates how participants of Pol’and’Rock Festival see this event in the marketing dimension and how they perceive activities performed by sponsors. The authors conducted survey research, the results of which showed that festival participants recognise and accept marketing activities carried out by the event organiser and sponsors. The majority of respondents are aware of the fact that they could not attend concerts free of charge without financial support provided by sponsors. The results of the research not only serve as a basis for further, in-depth scientific analyses, but also enable the festival organiser and its partners to gain knowledge of how to perform marketing activities in an effective manner.

Full text (pdf)

References

  1. Andersson, T.D., Armbrecht, J., Lundberg, E. (2012). Estimating use and non-use values of a music festival“Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, Vol. 12, No. 3. doi: 10.1080/15022250.2012.725276.
  2. Andersson, T.D., Getz, D. (2008). Stakeholder management strategies of festivals“Journal of Convention & Event Tourism”, Vol. 9, No. 3. doi: 10.1080/15470140802323801.
  3. Chmielewska-Szlajfer, H. (2019). Woodstock Station Festival: Practicing Recognition. Ordinary Celebrations [in:] Chmielewska-Szlajfer, H., Reshaping Poland’s Community after Communism, Cham: Palgrave Macmillan. doi: /10.1007/978-3-319-78735-0.
  4. Close, A.G., Finney, R.Z., Lacey, R.Z., Sneath, J.Z. (2006). Engaging the consumer through event marketing: Linking attendees with the sponsor, community, and brand“Journal of Advertising Research”, Vol. 46, Iss. 4.
  5. Dobek-Ostrowska, B. (1999). Podstawy komunikowania społecznego. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
  6. Gębarowski, M. (2007). Nowoczesne formy promocji. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.
  7. Gwinner, K.P., Eaton, J. (1999). Building brand image through event sponsorship: The role of image transfer“Journal of Advertising”, Vol. 28, Iss. 4. doi: 10.1080/00913367.1999.10673595.
  8. Hajduczenia, J., Kleszczyński, J., Braksator, M. (2011). Przystanek Woodstock 2009 and 2010 – danger to life and health and medical security of mass eventWiadomosci Lekarskie”, Vol. 64, No. 2.
  9. Han, J., Wang, W., Zheng, Ch., Zhang, J. (2017). Host perceptions of music festival impacts: time and space matter?“Asia Pacific Journal of Tourism Research”, Vol. 22, No. 11. doi: 10.1080/10941665.2017.1374986.
  10. Hutabarat, P., Gayatri, G. (2014). The influence of sponsor-event congruence in sponsorship of music festival“South East Asian Journal of Management”, Vol. 8, No. 1.
  11. Jaworowicz, P., Jaworowicz, M. (2016). Event marketing w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Warszawa: Difin.
  12. Kaak, W. (2016). Bezpieczeństwo imprez masowych. Przystanek Woodstock – praktyczne aspekty zabezpieczeniaStudia Administracji i Bezpieczeństwa”, nr 1.
  13. Kinnunen, M., Luonila, M., Honkanen, A. (2019). Segmentation of music festival attendees. “Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism”, Vol. 19, Iss. 3. doi: 10.1080/15022250.2018.1519459.
  14. Kruger, M., Saayman, M. (2019). ‘All that jazz’: the relationship between music festival visitors’ motives and behavioural intentions“Current Issues in Tourism”, Vol. 22, No. 19. doi: 10.1080/13683500.2018.1451496.
  15. Kuglasz, J. (2019). Bezpieczeństwo Przystanku Woodstock w odbiorze jego uczestników [in:] Cieślikowska, M., Szostakowski, M., eds., Warsztaty badawcze doktorantów. Między teorią a praktyką metodologiczną. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
  16. Lesicki, T. (2015). Proces rytualny i świat wyobrażony na festiwalach muzycznychArs Educandi”, nr 12. doi: 10.26881/ae.2015.12.10.
  17. Martensen, A., Grønholdt, L. (2008). How events work: understanding consumer responses to event marketing. “Innovative Marketing”, Vol. 4, Iss. 4.
  18. Moch, M. (2017). Przystanek Woodstock – najbezpieczniejsza impreza masowa w Polsce?Studia Administracji i Bezpieczeństwa”, nr 2.
  19. Mruk, H., ed. (2004). Komunikowanie się w biznesie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  20. Müller, M. (2015). What makes an event a mega-event? Definitions and sizesLeisure Studies”, Vol. 34, No. 6. DOI: 10.1080/02614367.2014.993333.
  21. Nowacki, M. (2014). Przystanek Woodstock jako produkt turystyczny: jakość festiwalu a zadowolenie i lojalność uczestników [in:] Krakowiak, B., Stasiak, A. eds., Kultura i turystyka – w kręgu wydarzeń. Łódź: Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego.
  22. Rerek, M., Dłużewska, A. (2016). Czy muzyka ma znaczenie? Powody uczestnictwa w koncertach jednodniowych i festiwalach muzycznychGeography and Tourism”, Vol. 4, No. 1. doi: 10.5281/zenodo.56743.
  23. Rochowicz, M., (2012). Recyklingowo na Woodstock. Przegląd Papierniczy”, nr 8.
  24. Rowley, J., Williams, C. (2008). The impact of brand sponsorship of music festivals“Marketing Intelligence & Planning”, Vol. 26, No. 7. doi: 10.1108/02634500810916717.
  25. Skonieczna-Żydecka, K., Maciejewska, D., Czerwińska-Rogowska, M., Ryterska, K, Palma, J., Stachowska, Z., Stachowski, A., Gudan, A., Mruk, H., Kałduńska, J., Świniarska, B., Mijal, P., Stachowska, E. (2018). Dysbiotic factors and frequency of paintful defecation – result in Woodstock for future healthy study 2016–2017. 14th Warsaw International Medical Congress. Abstract book, 10th-13th May, Warsaw.
  26. Skonieczna-Żydecka, K., Stachowska, E., Maciejewska, D., Ryterska, K., Palma, J., Czerwińska-Rogowska, M., Kaczmarczyk, M., Gudan, A., Mruk, H., Świniarska, B., Kałduńska, J., Stachowska, Z., Mijal, P., Mazur, T., Kupczyński, M., Marlicz, W. (2018). The digestive health among participants of the Woodstock Rock Festival in Poland – A cross-sectional surveyInternational Journal of Environmet Reearch and Public Health”, Vol. 15, Iss. 10. doi: 10.3390/ijerph15102256.
  27. Stachowska, E., Maciejewska, D., Ryterska, K., Baszuk, P., Skonieczna-Żydecka, K., Czerwińska-Rogowska, M., Palma, J., Gudan, A., Mruk, H., Wolska, A., Mazur, T., Paszkiewicz, D., Stachowska, Z., Stachowski, A., Marlicz, W. (2018). Abdominal pain and disturbed bowel movements are frequent among young people. A population based study in young participants of the Woodstock Rock Festival in PolandJournal of Gastrointestinal and Liver Diseases”, Vol. 27, No. 4. doi: 10.15403/jgld.2014.1121.274.pol.
  28. Węcławiak, A. (2016). „Performuj albo giń”. Przystanek Woodstock jako performans kulturowyAmor Fati”, nr 1(5).
  29. Wood, E.H. (2009). Event marketing: Experience or outcome?“Journal of Promotion Management”, Vol. 15, Iss. 1–2. doi: 10.1080/10496490902892580.
  30. Zarantonello, L., Schmitt, B.H. (2013). The impact of event marketing on brand equity“International Journal of Advertising”, Vol. 32, Iss. 2. doi: 10.2501/IJA-32-2-255-280.
  31. Żyła, M. (2017). Przystanek Woodstock XXI wieku, czyli teatralizacja społeczeństwa i zmierzch subkulturŚwiat i Słowo”, nr 2(29). doi: 10.5281/zenodo.12047.

About this Article

TITLE:
PERCEPTION OF BIG MUSIC FESTIVAL BY ITS PARTICIPANTS – CONTEXT OF EVENT SPONSORS’ MARKETING ACTIVITIES

AUTHORS:
Marcin GĘBAROWSKI (1)
Magdalena MAJKA (2)

AUTHORS AFFILIATIONS:
(1) College of Management Sciences and Quality, Institute of Quality and Product Management Sciences, Cracow University of Economics
(2) MSc., eng., former student, College of Management Sciences and Quality, Institute of Quality and Product Management Sciences, Cracow University of Economics

JOURNAL:
Modern Management Review
27 (4/2020)

KEY WORDS AND PHRASES:
marketing, sponsoring, marketing events, big music festivals, Pol’and’Rock Festival

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/433

DOI:
10.7862/rz.2020.mmr.25

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2020.mmr.25

COPYRIGHT:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności