Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
26 (3/2019), DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.18

THE ROLE OF FACEBOOK IN PROMOTING THE COMMUNICATION OF NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS RELATED TO CHILDREN WITH CANCER

Karolina KIETLA
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.18

Abstract

The aim of this work is to assess the use of Facebook as a social marketing tool by organizations
dealing with children with cancer disease. The theoretical part contains information
about non-governmental organizations, the characteristics of selected foundations from Spain
and the function of social media. The empirical part of the work was carried out in October
and November 2018 during the author’s stay in Spain. Posts published by three Spanish foundations
Aladina from Madrid, Aspanion from Valencia and Afanoc from Barcelona have been
analysed. They are the three largest cities in Spain, which is why the foundations were chosen
from them. The analysis included Facebook tools, which were the most used by foundations,
then the type of published content and at the end was selected the best post. The results show
that the main posts of the organizations are related to fundraising, while the most used tools
were photos.

Full text (pdf)

References

Associacio Afanoc https://www.facebook.com/AFANOC/?ref=page_internal [Access:
30.11.2018].


The role of Facebook in promoting the communication…

AIMC Report https://iabspain.es/wp-content/uploads/estudio-redes-sociales-2018_vreduc


ida.pdf [Access: 05.01.2019].
Basagoiti, I. Salud 2.0: una oportunidad para la información directa al paciente. RevistaeSalud.
Com, 5 (19), 2009

Bender, J.L., Jiménez-Marroquin, M.C., Jadad, A.R. (2011). Seeking support on Facebook:

a content analysis of breast cancer groups.“J Med Internet Res.” 13(1).
Castillo-Esparcia, A. (2017). Prácticas comunicativas y perspectivas para el cambio social en
las organizaciones no gubernamentales (ONGs), en Espana y Brasil.

Castillo Esparcia, A., López Villafranca, P., Carretón Ballester, M. C. (2015). La comunicación
en la red de pacientes, con enfermedades raras en Espana. Revista Latina de Comunicación
Social.

Dejnaka, A. (2013)., Facebook jako obszar akcji społecznych firm i organizacji non-profit.
„Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej”, No. 1.
Fundacion Aladina https://www.facebook.com/FundacionAladina [Access: 30.11.2018].

Fundacion Aspanion https://pl-pl.facebook.com/aspanion/ [Access: 30.11.2018].
Fundacion Neuroblastoma [Access: 06.12.2018]. Access on the Internet: https://www.fneuroblastoma.
org/datos-cancer-infanti-espana/

Gajda-Perek, I (2013). Social media revolution versus NGOs – should NGOs care? [w:] Smyczek,
R., red., Technology driven promotion for NGOs. Experiences against social exclusion,
Katowice.

Gomez-Gil, C. (2005). Las ONG en Espana : de la aparencia a la realidad. Barcelona: Los

Libros de la Catarata.
Iwankiewicz-Rak, B. (2013). Marketing społeczny w organizacjach komercyjnych i non-profit.
Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.

Kotnis-Górka, E., Wysocki, M. (2011). Organizacje pozarządowe. Zarządzanie, kreowanie wi


zerunku i współpraca z mediami w III sektorze (e-book, format: EPUB), Gliwice: Helion.
Lauckner, C., Whitten, P. (2015). The Differential Effects of Social Media Sites for Promoting
Cancer Risk Reduction. “Journal of Cancer Education”.

Młodożeniec M. (2013). Usage of social media by NGOs [w:] Smyczek, S. Technology – driven

promotion for NGOs. Experiences against social exclusions. Katowice.
Pacut, M. (2016). Media społecznościowe w komunikacji marketingowej organizacji non-profit.
„Handel Wewnętrzny”, 3.

Salomon, L. (2005). Estratégias para o fortalecimento do terceiro setor [in:] IOSCHPE, Evelyn

Berg (Org.). 3o setor: desenvolvimento social sustentado. Rio de Janeiro: Paz e Terra.
Statistic National Institute, Defunciones según la Causa de Muerte Ano 2017 [Access:
10.03.2019] Access on the Internet: https://www.ine.es/prensa/edcm_2017.pdf

Universidad de Valencia, Cáncer Infantil en Espana [Access: 06.12.2018] Access on the Internet:
https://www.uv.es/rnti/pdfs/B1.05-Texto.pdf

About this Article

TITLE:
THE ROLE OF FACEBOOK IN PROMOTING THE COMMUNICATION OF NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS RELATED TO CHILDREN WITH CANCER

AUTHORS:
Karolina KIETLA

AUTHORS AFFILIATIONS:
Karolina Kietla, PhD student, Faculty of Philology, University of Wroclaw

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
26 (3/2019)

KEY WORDS AND PHRASES:
social media, foundations, Spain, cancer disease, communication, fundraising

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/396

DOI:
10.7862/rz.2019.mmr.18

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2019.mmr.18

COPYRIGHT:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności