Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
26 (3/2019), DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.17

SATISFYING CULTURAL NEEDS IN LUBELSKIE VOIVODESHIP

Klaudia JUSZCZUK, Wioleta KUFLEWSKA
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.17

Abstract

This article refers to the issue related to cultural needs and their indulging. Cultural services
are an increasingly intensifying service sector. Acquisition and consumption of services is one
of the areas of consumer needs. Satisfying cultural needs is associated with spending free time
in a significant way. Knowledge and awareness of culture raise the social position in the long
term, so in this sense culture also has an economic overtone, because it affects the quality of
life also in the material dimension. The main objective of the work as well as the research
being carried out is to determine the level of meeting the cultural needs of the surveyed respondents,
as well as the forms of cultural services they use.

Full text (pdf)

References

Benedict, R. (2002). Wzory kultury, Warszawa: Muza.
Bombol, M., Dąbrowska, A. (2003). Czas wolny. Konsument. Rynek. Marketing, Warszawa:K.E. Liber S.C.
Gajda, J. (2008). Antropologia kulturowa. Wprowadzenie do wiedzy o kulturze, Kraków: Impuls.
Herder, J.G. (2000). Myśli o filozofii dziejów (wybór), Warszawa: Elipsa.
Jakubowski, W. (2012). Kultura jako przestrzeń edukacyjna, Kraków: Impuls.
Kłoskowska, A. (2007). Socjologia kultury, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rudnicki, L. (2000). Zachowania konsumentów na rynku, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe
PWN.
Malinowski, B. (2000). Kultura i jej przemiany, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Noga, M. (2014). Kultura a ekonomia, Warszawa: CeDeWu.
Nowicka, E., Głowacka-Grajper M., red. (2009). Świat człowieka, świat kultury. Antologia tek
stów klasycznej antropologii, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Olszewska-Dyoniziak, B. (2003). Człowiek kultura osobowość, Wrocław: Alta.

About this Article

TITLE:
SATISFYING CULTURAL NEEDS IN LUBELSKIE VOIVODESHIP

AUTHORS:
Klaudia JUSZCZUK (1)
Wioleta KUFLEWSKA (2)

AUTHORS AFFILIATIONS:
(1) Wioleta Kuflewska MSc, Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska, Institute of Economics and Management, Department of Economics
(2) Wioleta Kuflewska MSc, Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska, Institute of Economics and Management, Department of Economics

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
26 (3/2019)

KEY WORDS AND PHRASES:
cultural services, cultural needs, acquisition, consumption

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/395

DOI:
10.7862/rz.2019.mmr.17

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2019.mmr.17

COPYRIGHT:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności