Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
26 (1/2019), DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.1

BALANCED SCORECARD IN STRATEGIC MANAGEMENT PROCESS

Magdalena Bochenek
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2019.mmr.1

Abstract

Balanced scorecard is a concept that enables comprehensive strategic management in an enterprise. The analysis of literature allows to state that balanced scorecard evolves continuously, because of which it enjoys a great interest from as well theoreticians as practitioners of this issue. This modern concept allows converting the strategy of the enterprise into operational activities and objectives. The main purpose of the article is to work out an original proposal of measures of balanced scorecard for non-profit unit based by the example of community centre. The genesis of balanced scorecard, its essence, functions performed in the enterprise and the possibilities of using it in various types of organizations are presented in the article. Also proposal of strategic goals and measures of balanced scorecard for community centre is depicted in the article. Balanced scorecard is flexible and universal method, thanks to which it effectively fulfills the objectives set by managers of the organization.

Full text (pdf)

References

Świderska G.K., red. (2010). Controlling kosztów i rachunkowość zarządcza. Warszawa: Difin.

Jaruga, A., Kabalski, P., Szychta, A. (2014). Rachunkowość zarządcza. Warszawa: Wolters Kluwer business.

Kaplan, R.S., Norton, D.P. (1996). Linking the Balanced Scorecard to Strategy. „California Management Review”, Fall 1996, Vol 39. No. 1.

Kaplan, R.S., Norton, D.P. (2011). Mapy strategii. Jak przełożyć wartości na mierzalne wyniki. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Kaplan, R.S., Norton, D.P. (1992). The Balanced Scorecard: Measures that Drive Performance. “Harvard Business Review”, January– February, Vol.70.

Kirejczyk, E. (2008). Zrozumieć zarządzanie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kotapski, R., Kowalak, R., Lew, G. (2008). Rachunkowość zarządcza. Kompendium wiedzy. Wrocław: Wydawnictwo MARINA.

Lew, G. (2015). Rachunek kosztów klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym. Rzeszów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej.

Nieplowicz, M. (2006). Strategiczna karta wyników w zarządzaniu miastem [w:] Krukowski, K., red., Zarządzanie organizacjami publicznymi. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurki w Olsztynie.

Nieplowicz, M. (2017). Zrównoważona karta wyników dla organizacji nienastawionych na zysk na przykładzie muzeum. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, z. 472.

Nita, B. (2008). Rachunkowość w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Kraków: Wolters Kluwer business.

Nowak, E. (2009). Zaawansowana rachunkowość zarządcza. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Pierścionek, Z. (2011). Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Piosik, A. (2006). Zasady rachunkowości zarządczej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sobańska, I., red. (2003). Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.

Sobańska, I., red. (2008). Rachunkowość zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne. Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck.

Nowak, E., red. (2008). Strategiczna rachunkowość zarządcza. Warszawa: Wydawnictwo Ekonomiczne.

Świerk, J. (2017). Elastyczność strategicznej karty wyników w procesie implementacji strategii dla różnych typów organizacji. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, z. 472.

Urbanek, P. (2017). Zrównoważona karta wyników w procesie zarządzania uczelnią publiczną. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, z. 472.

Zyznarska-Dworczak, B. (2012). Jak zarządzać kosztami w przedsiębiorstwie. Warszawa: Difin.

About this Article

TITLE:
BALANCED SCORECARD IN STRATEGIC MANAGEMENT PROCESS

AUTHORS:
Magdalena Bochenek

AUTHORS AFFILIATIONS:
Department of Finance, Banking and Accounting; Faculty of Management; Rzeszow University of Technology

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
26 (1/2019)

KEY WORDS AND PHRASES:
balanced scorecard, strategic management, enterprise

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/379

DOI:
10.7862/rz.2019.mmr.1

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2019.mmr.1

COPYRIGHT:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności