Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
23 (4/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.52

IDENTIFYING THE POTENTIAL OF GREATER POLAND TO DEVELOP COOPERATION NETWORKS

Katarzyna RAGIN-SKORECKA, Magdalena WYRWICKA
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.52

Abstract

Foresight, a tool for creating common future (visions), relies on monitoring significant developments and formulating strategic objectives for enterprises, sectors or regions. The article presents a comparative analysis of the findings of identity studies carried out in 2010 and 2016 in the Region of Greater Poland (also referred to by its Polish name of Wielkopolska) as part of a foresight project that relied on business networks to foster innovation. Region’s identity translates into its potential and propensity to change, as it is interpreted as the synergy of key skills and common values, The discussion below identifies trends in building the region’s identity and shows whether such an identity will support the development of cooperation networks.

The above research has shown an identity as being a factor in the assessment of coexisting formal structures and relationship networks, which constitutes a significant potential of a region. While noting the incorporation of regional identity into foresight research, the authors emphasize the need for regular studies. Knowledge on regional identity helps formulate measures that support a sense of community and reveal the opportunities which the decision-makers involved in building Innovative Wielkopolska can use to make a difference. The study findings show that significance of identity components changes along with transformations in public expectations.

Full text (pdf)

References

  1. Adamus-Matuszyńska A. (2003). Wizerunek jak opoka. Marketing w Praktyce, no. 10.
  2. Albert S., Whetten D.A. (2004). Organizational identity: Organizational identity. New York. Oxford University Press.
  3. Balmer J.M.T. (1995).  Corporate identity: the power and paradox. Design Management Journal. Winter.
  4. Coates J.F. (1985). Foresight in Federal Government Policy Making, Futures Re-search Quarterly,  No 1.
  5. Dutton J., Dukerich J. (1991). Keeping an eye on the mirror: the role of image and identity in organizational adaptation. Academy of management Journal, vol. 34.
  6. Hong-Wei He, Balmer J.M.T. (2007). Identity studies: multiple perspectives and implications for corporate-level marketing. European Journal of Marketing, vol. 41, no. 7/8.
  7. Pacholski L.M., Wyrwicka M.K. (2007). Tożsamość przedsiębiorstwa. Poznań. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej, no. 49.
  8. Perechuda K. (2013). Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 3rd edition, expanded. Wrocław.
  9. Ragin-Skorecka K. (2010a). Diagnoza tożsamości Wielkopolski. [in:] Tendencje rozwojowe Wielkopolski w kontekście transformacji wiedzy w sieciach gospodarczych. red. Wyrwicka M. K., Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań. pp. 15-58.
  10. Ragin-Skorecka K. (2010b). Management of Internal Corporate Identity. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań.
  11. Ragin-Skorecka K. (2010c). Corporate identity. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Seria Monografie. Poznań.
  12. Safin K. (2011) Geneza, istota i typy foresight, [in:] Foresight jako metoda kształtowania przyszłości. Identyfikacja potencjału i zasobów Dolnego Śląska w obszarze nauka i technologie na rzecz poprawy jakości życia. ed. Safin K., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  13. Strategor (1996). Zarządzanie firmą. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa.
  14. van Riel C.B.M., Balmer J.M.T. (1997). Corporate identity: the concept, its measurement and management. European Journal of Management, vol. 31 no. 5.
  15. Wyrwicka M. K. (2011). Wstęp [in:] Foresight ‘sieci gospodarcze Wielopolski’ scenariusze transformacji wiedzy wspierające innowacyjną gospodarkę. Raport końcowy. red. Wyrwicka M. K., Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań. pp. 5-12.
  16. Zarębska A. (2009). Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Warszawa. Wydawnictwo Difin.

About this Article

TITLE:
IDENTIFYING THE POTENTIAL OF GREATER POLAND TO DEVELOP COOPERATION NETWORKS

AUTHORS:
Katarzyna RAGIN-SKORECKA (1)
Magdalena WYRWICKA (2)

AUTHORS AFFILIATIONS:
(1) PhD, Eng, Poznan University of Technology, Faculty of Engineering Management, Poland
(2) DSc, PhD, Eng., Poznan University of Technology, Faculty of Engineering Management, Poland

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
23 (4/2016)

KEY WORDS AND PHRASES:
foresight, region’s identity, shaping of networks, potential, Wielkopolska (region in Poland)

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/265

DOI:
10.7862/rz.2016.mmr.52

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.mmr.52

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu: