Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
23 (3/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.36
GAMIFICATION IN THE URBAN AREA
Agnieszka WIDAWSKA-STANISZ
Submitted by: Paweł Perz
DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.36
Abstract
Present customers are inundated with the advertisement communications from all sides. Most of them, consciously or not, are unnoticed. The authors of advertising projects look for the ways of getting to the receivers in the world with too much information. There are difficulties in reaching the potential receivers of campaigns promoting different kinds of actions in the urban area. It means the promoting the city as tourist attraction, teaching the history of place or involving the residents in caring of aesthetics. Another argument for gamification is the increasing amount of people interested in games. According to research more and more people choose various kinds of games as the form of entertainment. We are attracted by achieved levels, badges and prizes. If it happens in a particular society, motivating us to take action, in amusing atmosphere, the involvement in game appears automatically. A huge interest in games and other mechanisms begins to translate to other areas. Gaming and the elements of games are more often used in the management of relationship with purchasers and building their involvement. The gamification is associated with sale, education and trainings, brand promoting, product promoting, recruitment, administration and management. The goal of paper was the presentation of the essence of gamification concept with the focus on the actions connected with the gamification of the urban area. It was assumed that gamification can be helpful in motivating both residents of cities and tourists to take care of common space, to involve and work out proper habits and attitudes.
References
- Bottle Bank Arcade, http://grywalizacja24.pl/bottle-bank-arcade/
- Grywalizacja, czyli gamification po polsku, http://www.eksoconline.uni.lodz.pl/?p=882
- Grywalizacja w mieście, http://grywalizacja24.pl/grywalizacja-w-miescie/
- Jaskowska B., W to nam graj! Grywalizacja w promowaniu usług bibliotecznych. Biblioteka jako marka: materiały z VII Forum Młodych Bibliotekarzy w Łodzi, 11–12 września 2012 r., http://repozytorium.ur.edu.pl/bitstream/handle/item/127/Grywalizacja_BJaskowska.pdf?sequence=1
- Laskowski M., Wykorzystanie czynników grywalizacyjnych w tworzeniu aplikacji użyteczności publiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, https://www.ur.edu.pl/file/57419/ 2.pdf
- Raport Game Industry Trendy 2012, http://www.git2012.pl/raport
- Reklama wody mineralnej jakiej świat nie widział, http://przerwanareklame.pl/artykuly/ reklama-wody-mineralnej-jakiej-swiat-jeszcze-nie-widzial/
- Rekuperator – grywalizacja sprzątania, http://grywalizacja24.pl/rekuperator-grywalizacja-sprzatania/
- Rynek gier się zmienia, http://grywalizacja24.pl/rynek-gier-sie-zmienia/
- Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
- W co gramy w sieci, http://media2.pl/internet/89586-TNS-OBOP-W-co-gramy-w-sieci.html
- Wrona K., Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych, „Marketing i Rynek” 2013, nr 10, s. 25–31.
- Założenia grywalizacji dla budowania lojalności, http://grywalizacja24.pl/zalozenia-grywalizacji-dla-budowania-lojalnosci-klienta/
- Zużyte butelki karmią bezdomne psy, http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie, 3274,zuzyte_butelki_karmia_bezdomne_psy
About this Article
TITLE:
GAMIFICATION IN THE URBAN AREA
AUTHORS:
Agnieszka WIDAWSKA-STANISZ
AUTHORS AFFILIATIONS:
PhD, Eng., Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa
SUBMITTED BY:
Paweł Perz
JOURNAL:
Modern Management Review
23 (3/2016)
KEY WORDS AND PHRASES:
gamification, urban area, purchaser engagement, the management of relations, marketing
FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/249
DOI:
10.7862/rz.2016.mmr.36
URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.mmr.36
COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow