Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
23 (3/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.36

GAMIFICATION IN THE URBAN AREA

Agnieszka WIDAWSKA-STANISZ
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.36

Abstract

Present customers are inundated with the advertisement communications from all sides. Most of them, consciously or not, are unnoticed. The authors of advertising projects look for the ways of getting to the receivers in the world with too much information. There are difficulties in reaching the potential receivers of campaigns promoting different kinds of actions in the urban area. It means the promoting the city as tourist attraction, teaching the history of place or involving the residents in caring of aesthetics. Another argument for gamification is the increasing amount of people interested in games. According to research more and more people choose various kinds of games as the form of entertainment. We are attracted by achieved levels, badges and prizes. If it happens in a particular society, motivating us to take action, in amusing atmosphere, the involvement in game appears automatically. A huge interest in games and other mechanisms begins to translate to other areas. Gaming and the elements of games are more often used in the management of relationship with purchasers and building their involvement. The gamification is associated with sale, education and trainings, brand promoting, product promoting, recruitment, administration and management. The goal of paper was the presentation of the essence of gamification concept with the focus on the actions connected with the gamification of the urban area. It was assumed that gamification can be helpful in motivating both residents of cities and tourists to take care of common space, to involve and work out proper habits and attitudes.  

Full text (pdf)

References

  1. Bottle Bank Arcade, http://grywalizacja24.pl/bottle-bank-arcade/
  2. Grywalizacja, czyli gamification po polsku, http://www.eksoconline.uni.lodz.pl/?p=882
  3. Grywalizacja w mieście, http://grywalizacja24.pl/grywalizacja-w-miescie/
  4. Jaskowska B., W to nam graj! Grywalizacja w promowaniu usług bibliotecznych. Biblioteka jako marka: materiały z VII Forum Młodych Bibliotekarzy w Łodzi, 11–12 września 2012 r., http://repozytorium.ur.edu.pl/bitstream/handle/item/127/Grywalizacja_BJaskowska.pdf?sequence=1
  5. Laskowski M., Wykorzystanie czynników grywalizacyjnych w tworzeniu aplikacji użyteczności publiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego, https://www.ur.edu.pl/file/57419/ 2.pdf
  6. Raport Game Industry Trendy 2012, http://www.git2012.pl/raport
  7. Reklama wody mineralnej jakiej świat nie widział, http://przerwanareklame.pl/artykuly/ reklama-wody-mineralnej-jakiej-swiat-jeszcze-nie-widzial/
  8. Rekuperator – grywalizacja sprzątania, http://grywalizacja24.pl/rekuperator-grywalizacja-sprzatania/ 
  9. Rynek gier się zmienia, http://grywalizacja24.pl/rynek-gier-sie-zmienia/
  10. Tkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  11. W co gramy w sieci, http://media2.pl/internet/89586-TNS-OBOP-W-co-gramy-w-sieci.html
  12. Wrona K., Grywalizacja i gry oraz ich potencjał do wykorzystania w strategiach marketingowych, „Marketing i Rynek” 2013, nr 10, s. 25–31.
  13. Założenia grywalizacji dla budowania lojalności, http://grywalizacja24.pl/zalozenia-grywalizacji-dla-budowania-lojalnosci-klienta/
  14. Zużyte butelki karmią bezdomne psy, http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie, 3274,zuzyte_butelki_karmia_bezdomne_psy

About this Article

TITLE:
GAMIFICATION IN THE URBAN AREA

AUTHORS:
Agnieszka WIDAWSKA-STANISZ

AUTHORS AFFILIATIONS:
PhD, Eng., Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
23 (3/2016)

KEY WORDS AND PHRASES:
gamification, urban area, purchaser engagement, the management of relations, marketing

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/249

DOI:
10.7862/rz.2016.mmr.36

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.mmr.36

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności