Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
23 (1/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.10

INTERNET MEDIA IN MARKETING COMMUNICATION OF POLISH COMPANIES

Mariusz WOŹNIAKOWSKI
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.10

Abstract

The main objective of this article is to present the possibilities and scope of the use of new media for the necessities of marketing communications. The theoretical basis consists of scholarly literature relating to the described problem. In the empirical part the results of the author’s own research are presented, on the topic of Internet media in marketing communication of Polish companies. The study was performed in two fields. The first relates to analysis of the content of websites, in terms of the use of the tools of the public relations. On this basis, a diagnosis was performed of the state of current usage of new media in public relations. In the second field, the research was performed in the form of a prognosis, relating to the growing trends of electronic media over the next few years based on interviews of experts. The last part of the research, showed that experts generally agree on the anticipated trends in the analyzed material. The most important of the likely changes in the next few years passed, among others, the multidimensional development of social media and mobile applications. Companies will seek to be involved in an increase of all channels of communication with customers, which include even videos and various graphics. In turn, the case of mobile applications must be developed in a variety of niche solutions (often abbreviated - cycle of life) and light versions of all major social networks ‒ in this case mobile versions ‒ can definitely become more popular.

Full text (pdf)

References

  1. Bonek T., Smaga M., Biznes w Internecie. Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
  2. Budzyński W., Public relations, strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Poltext, Warszawa 2008.
  3. Cyran M., Marketing 2.0. – zintegrowani z interaktywnymi, “Marketing w praktyce” 2008/10.
  4. Evans “Li” L., Social media marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Gliwice 2011.
  5. Gajowniczek M., Internet liderem!, “Marketing w praktyce” 2009/8.
  6. Kotler Ph., Kartajaga H., Setiawan I., Marketing 3.0., MT Biznes, Warszawa 2010.
  7. Kowalska M., Zyskać przewagę. Zintegrowana komunikacja w nowoczesnym marketingu. Między teorią a praktyką, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.
  8. Mac A., E-przyjaciele. Zobacz, co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy, Helion, Gliwice 2011.
  9. Mazurek G., Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2008.
  10. Miotk A., Skuteczne social media, Helion, Gliwice 2013.
  11. Piekło B., Zweryfikowany serwis internetowy, “Marketing w praktyce” 2011/2.
  12. Podlaski A., Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media, Helion, Gliwice 2011.
  13. Scott D.M., Nowe zasady marketingu i PR, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
  14. Treadaway C., Smith M., Godzina dziennie z Facebook marketingiem, Helion, Gliwice 2013.
  15. Woźniakowski M., Pinterest jako przejaw kultury obrazkowej w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, [in:] Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych, ed. W. Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.
  16. Woźniakowski M., Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw, unpublished doctoral dissertation, University of Lodz, Łódź 2014.
  17. Woźniakowski M., Internetowe narzędzia public relations w komunikacji marketingowej największych polskich przedsiębiorstw, “Przegląd organizacji” 2015/6.

About this Article

TITLE:
INTERNET MEDIA IN MARKETING COMMUNICATION OF POLISH COMPANIES

AUTHORS:
Mariusz WOŹNIAKOWSKI

AUTHORS AFFILIATIONS:
Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
23 (1/2016)

KEY WORDS AND PHRASES:
marketing communication, internet media, social media, public relations

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/224

DOI:
10.7862/rz.2016.mmr.10

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.mmr.10

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności