Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
23 (1/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.9

PRODUCT PLACEMENT ‒ CITY PLACEMENT AS A FORM OF URBAN SPACE PROMOTION

Izabella SOWIER-KASPRZYK, Adam UJMA
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.9

Abstract

The paper presents product placement and especially city placement as one of the urban space promotion directly linked with the environment communication.

Product placement, and thus places in film and television have already been widely known. An increasing number of local governments are interested in this form of advertising for the city and spend more money for this kind of promotion. Not many local governments check if the traditional advertising or city placement in films or other television productions is effective. It is caused by high cost of marketing research.

City  placement is connected with promotion and exactly with advertising. It is the chance for alternative form of communicating with the environment. The urban space of a community in the following paper is treated as the product which can be sold by a community because everything which has value to the consumer can be sold. Main objectives of this kind of advertising can be for example attracting investors, increasing satisfaction of citizens, attracting students, specialists to the city and change in opinions about the city among the society. City placement is the creating of the image of the city.

In the paper the examples of such presenting the community have been showed. 

Full text (pdf)

References

  1. Chrzan E., Widawska-Stanisz A. Ponadregionalne znaczenie promocji zakładów przetwórstwa owocowo-warzywnego z Zielonego Wierzchołka Śląska, [w:] Wybrane aspekty rozwoju regionalnego Polski południowej, ed. W. Ostasiewicz, P. Ucieklak-Jeż 37-51. Akademia Jana Długosza w Częstochowie 2008.
  2. Czarnecki A., Product placement. Niekonwencjonalny sposób promocji, PWE, Warszawa 2003.  
  3. Klisiński J., Podstawy marketingu, Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie, Częstochowa 2001.
  4. Knapik A., Składniki promocji mix oraz ich integracja, [w:] Środki i formy marketingowego oddziaływania na konsumentów, ed. A. Pabian, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008, p. 152‒165.
  5. Kotler P., Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner &Ska, Warszawa 1994.
  6. Łazorko K., Wybrane aspekty komunikacji samorządu terytorialnego z otoczeniem, “Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 473/2 (2007), p. 33‒39.
  7. Malesa D., Polska czaruje, “Newsweek Polska” 2010/22.
  8. Marketing terytorialny: strategiczne wyzwania dla miast i regionów, ed. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997.
  9. Markowski T.,. Marketing Miasta, [w:] Marketing terytorialny, ed. T. Markowski, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa 2002.
  10. Organizacja imprez sportowych, ed. B. Ryba, Polska Korporacja Menedżerów Sportu w Warszawie 1998.
  11. Pabian A., Promocja. Nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008.
  12. Przedsiębiorstwo Turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne, ed. G. Gołembski, PWE, Warszawa 2007.
  13. Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995.
  14. Szromnik A., Marketing terytorialny – koncepcja ogólna i doświadczenia praktyczne, [w:] Marketing terytorialny, ed. T. Markowski, Komitet przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa 2006.
  15. Szromnik A., Marketing komunalny. Rynkowa koncepcja zarządzania gminą, “Samorząd Terytorialny” 1996/3, p. 3‒19.

About this Article

TITLE:
PRODUCT PLACEMENT ‒ CITY PLACEMENT AS A FORM OF URBAN SPACE PROMOTION

AUTHORS:
Izabella SOWIER-KASPRZYK (1)
Adam UJMA (2)

AUTHORS AFFILIATIONS:
(1) PhD, Eng., Wydział Zarządzania, Politechnika Częstochowska, Częstochowa
(2) PhD, Eng., Wydział Budownictwa, Politechnika Częstochowska, Częstochowa

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
23 (1/2016)

KEY WORDS AND PHRASES:
marketing, territorial marketing, communication, promotion, advertising, product placement, city placement.

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/222

DOI:
10.7862/rz.2016.mmr.9

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.mmr.9

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności