Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
23 (1/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.7

VISUAL IMAGE IN OUTDOOR ADVERTISING AS A WAY OF REACHING A POTENTIAL CUSTOMER

Kamila PESZKO
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2016.mmr.7

Abstract

As rightly noticed Albert Einstein: “the words written and spoken, language at all, seems to be irrelevant in the mechanism of my thought processes. That's images, more or less clear, appearing and connecting with each other on every request, are essential elements of thinking. " The image is a way to reach the majority of the population. With its help pass on subconscious messages to influence the decisions of customers. Generally commercial organizations and non-commercial use outdoor advertising, where their posting materials with their message of an advertising nature, information, educational, as the images themselves, or connected image with the content. How much impact they have on potential customer and gave in him certain behaviors, depends largely on how they are visually designed and what presents. The author of the article describes The attributes of visual message and how to use them. Indicates the examples of actions that are being taken to improve the attractiveness and effectiveness of messages by means of an image. Based on an analysis of the images appearing on outdoor was made analysis of policing increase the attractiveness of communication. In addition, the article presents the results of focus groups and individual interviews on the perception of outdoor advertising, including mainly the graphic part, by the public, which confirmed the effectiveness of actions.

Full text (pdf)

References

  1. Jachim A., Reklama, [in:] Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, ed. J. Szymonik, PWE, Warszawa 2006, p. 105.
  2. Janiszewska K., Kwarciak B., Lewiński P., Lisowska-Magdziarz M., Zimny R., Korsak R., Nierenberg B., Nowińska E., Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Szkolne PWN, Bielsko-Biała 2009, p. 133‒134.
  3. Kamboj T., Outdoor advertisements: attracts or distract. A study on commuters while travelling from highways, Expo International Multidisciplinary Research Journal 2012, www.researchjournals.in.
  4. Khan K., Hussainy S.K., Khan A., Khan H., Billboard Advertising and Customer Attention: A Pakistani Perspective, “International Journal of Scientific and Research Publications” 6/3 (2016), p. 504.
  5. Kłeczek R., Hajdas M., Sobocińska M., Kreacja w reklamie, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
  6. Malvin K., Outdoor Advertising – The Future Media Tool, Final Project Report OOH 2010, https://pl.scribd.com/document/48262245/Final-Project-Report-OOH-2010.
  7. Messaris P., Visual Persuation: the role of images in advertising, SAGE Publication, Unites States of America 1996.
  8. Mikoda Ł. Reklama – metamorfozy przekazu, [in:] Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką, „Academica”, Warszawa 2010.
  9. Research and Markets Offers Report: Global Outdoor Advertising Market 2014‒2018, Professional Services Close-Up 2014.
  10. Russell J.T., Lane W.R., Reklama, Felberga SJA, Kraków 2000.
  11. Strużycki M., Heryszek T., Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Difin, Warszawa 2007.
  12. Thomas A., The Economics of Successful Billboard Advertising, 2015.
  13. Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, PWN, Warszawa 2013.

About this Article

TITLE:
VISUAL IMAGE IN OUTDOOR ADVERTISING AS A WAY OF REACHING A POTENTIAL CUSTOMER

AUTHORS:
Kamila PESZKO

AUTHORS AFFILIATIONS:
PhD, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Uniwersytet Szczeciński

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Modern Management Review
23 (1/2016)

KEY WORDS AND PHRASES:
advertising, image, outdoor, CI outdoor research, outdoor advertising

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/220

DOI:
10.7862/rz.2016.mmr.7

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.mmr.7

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności