Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
19 (4/2012), DOI: 10.7862/rz.2012.zim.30

The analysis of passengers’ fluctuations during the weekdays on the lines serviced by inter-municipality car communication

Mirosław Śmieszek, Mirosław Liana

DOI: 10.7862/rz.2012.zim.30

Abstract

A company which provides services in the field of collective passenger transport must ensure that its offer is attractive to potential customers and also economically sound. This requires, inter alia, a competitive fare and the adaptation of the timetable and the fleet in use to the needs of the residents transport timetable. This will be possible only after a precise diagnosis of fluctuations in the stream of passengers. The paper presents the results of studies aimed at determining how to shape the daily fluctuations in the stream of passengers during the week and whether on different lines and in different time periods they are similar, i.e. if one can speak of the existence of a common pattern (profile). The analysis was based on the data from the period from July 2010 to March 2011, with the separately examined periods of winter and summer holidays. There were analyzed a number of selected lines connecting the suburban municipality of Rzeszów. The public transport services on these lines are provided by Inter-Municipality Car Communication (IMCC).

Full text (pdf)

References

[1] Bryniarska Z.: Rozwój obsługi komunikacyjnej mieszkańców w obszarze aglomera-cyjnym miasta Krakowa, „Transport Miejski i Regionalny” 06/2010.
[2] Hebel K.: Potrzeby przewozowe jako determinanty popytu na usługi transportu miej-skiego, „Przegląd Komunikacyjny” 12/2007.
[3] Kruszyna M.: Komunikacja publiczna w gminach sąsiadujących z dużymi miastami, „Transport Miejski i Regionalny” 10/2009.
[4] Liana M., Śmieszek M.: Analiza popytu na przewozy pasażerskie oferowane przez Międzygminną Komunikację Samochodową, „Logistyka” 3/2012.
[5] Liana M., Śmieszek M.: System międzygminnej komunikacji samochodowej w województwie podkarpackim i jego uwarunkowania, „Logistyka” 13/2011.
[6] Pawlicka Z.: Przewozy pasażerskie, WKiŁ, Warszawa 1978.
[7] http://www.zgpks.rzeszow.pl/?trasy-przejazdu.html (1 XI 2012).

About this Article

TITLE:
The analysis of passengers’ fluctuations during the weekdays on the lines serviced by inter-municipality car communication

AUTHORS:
Mirosław Śmieszek (1)
Mirosław Liana (2)

AUTHORS AFFILIATIONS:
(1) Department of Quantitative Methods, The Faculty of Management, Rzeszow University of Technology
(2) Department of Quantitative Methods, The Faculty of Management, Rzeszow University of Technology

JOURNAL:
Modern Management Review
19 (4/2012)

KEY WORDS AND PHRASES:
collective passenger transport,car comunication

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/16

DOI:
10.7862/rz.2012.zim.30

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2012.zim.30

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu: