Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Modern Management Review (dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)

Modern Management Review
(dawna nazwa: Zarządzanie i Marketing)
21 (3/2014), DOI: 10.7862/rz.2014.mmr.39

PRODUCT IN THE SUSTAINABLE MARKETING CONCEPT

Tomasz TROJANOWSKI

DOI: 10.7862/rz.2014.mmr.39

Abstract

The achievement of economic goals while respecting the environment and considering social aspects without harming future generations is included in the area of sustainable development. A special role in sustainable marketing, which is part of a sustainable development, plays a product which is the most important component of a sustainable marketing mix. The area of interest is the strategy of product in sustainable marketing activities of businesses. The aim of this study is the analysis and summary of the major findings of the literature on the subject of the work. The paper is theoretical in nature and is based on literature studies in the field on the theme and the author's experience. Testing method applied is the study of literature based, inter alia, on the use of sec-ondary sources such as: national and international scientific publications, scholarly articles, schol-arly journals, magazines and trade directories, statistical yearbooks, conference materials, laws, internet information services. As a result of recognition of the state of knowledge in the field of sustainable marketing, including sustainable product strategy, it should be noted that this is a new and growing area of research that requires further analysis in theoretical and empirical terms. The presented solutions are designed to serve as a model and may be a signpost to the business operators.

Full text (pdf)

References

[1] Armstrong G., Kotler P., Marketing wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
[2] Belz F.-M., Marketing in the 21 st Century, “Business Strategy and the Environment” 15/3 (2006).
[3] Belz F.-M., Peattie K., Sustainability Marketing, Wiley & Sons, Hoboken 2010.
[4] Fuller D., Sustainable marketing. Managerial-ecological issues, SAGE, California 1999.
[5] Lee K., Carter S., Global Marketing Management, Oxford University Press, New York 2009.
[6] Pabian A., Strategia produktu w zrównoważonej działalności marketingowej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” 2011/172.
[7] Pabian A., Zrównoważony marketing na rynku przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu” 2012/226.
[8] Rogall H., Ekonomia zrównoważonego rozwoju. Teoria i praktyka, Zysk i S-ka, Poznań 2010.
[9] Weizsacker von E., Lovins A., Lovins L.H., Factor Four: Doubling Wealth, Halving Resource Use, Earthscan, London 1997.

About this Article

TITLE:
PRODUCT IN THE SUSTAINABLE MARKETING CONCEPT

AUTHORS:
Tomasz TROJANOWSKI

AUTHORS AFFILIATIONS:
Institute of Management and Marketing, Jan Dlugosz University in Czestochowa

JOURNAL:
Modern Management Review
21 (3/2014)

KEY WORDS AND PHRASES:
sustainable development, sustainable marketing, sustainable product

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/134

DOI:
10.7862/rz.2014.mmr.39

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2014.mmr.39

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu: