Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Humanities and Social Sciences (dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)

Humanities and Social Sciences
(dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)
29 (2/22), DOI: 10.7862/rz.2022.hss.11

SOCIAL MEDIA – A NEW ERA OF COMMUNICATION

Krzysztof REJMAN, Mateusz PORADA

DOI: 10.7862/rz.2022.hss.11

Abstract

This article describes social media as a new era of interpersonal communication. The study’s main objective is to distinguish between the specific features through which social media is creating interesting channels of information transmission. The functioning of the newly defined information society is also analysed, citing the changes that social media underwent as a good starting point for this analysis. When the speed of information transfer and the general availability became insufficient for the needs, there were expectations of deeper connections between the users and the content than had existed prior to social media. A social media user is not only a recipient, but also an active creator who influences deeply the essence and functioning of social media. 

Full text (pdf)

References

  1. Diec, A. (2015). Media społecznościowe jako nowoczesna forma komunikacji firmy z otoczeniem. Zastosowanie Facebooka w centrum rozrywki – studium przypadku [w:] Ratajczak, Z., Ochnik, D., Psychologia w biznesie. Nowe perspektywy. Warszawa: Difin.
  2. Garwol, K. (2017). Rola mediów społecznościowych w edukacji – stan obecny i perspektywa rozwoju, „Dydaktyka Informatyki”, 12.
  3. Kilen, N., Historia mediów społecznościowych [Access: 15.04.2022]. Access on the internet: https://obtk.pl/historia-mediow-spolecznosciowych
  4. Zalewska-Bochenko A. (2016). Portale społecznościowe jako element społeczeństwa informacyjnego. „Studia Informatic Pomerania”, 2(40).
  5. Babecki, M., Żyliński, Sz. (2018). Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram. Olsztyn: Wydawnictwo UW-M.
  6. Łozowska, H. (2018). Obraz jako komunikat informacyjny w ludycznym otoczeniu Instagramu [w:] Babecki, M., Żyliński, Sz. (2018). Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram. Olsztyn: Wydawnictwo UW-M.
  7. Bielawski, R., Ziółkowska, A. (2018). Media społecznościowe, a kształtowanie bezpieczeństwa państwa [w:] Szymczyk, P., Maciąg, K., Człowiek a technologia cyfrowa – przegląd aktualnych doniesień. Lublin: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL sp. z o.o.  

About this Article

TITLE:
SOCIAL MEDIA – A NEW ERA OF COMMUNICATION

AUTHORS:
Krzysztof REJMAN (1)
Mateusz PORADA (2)

AUTHORS AFFILIATIONS:
(1)  Rzeszów University of Technology, Faculty of Management, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
(2) The University of Information Technology and Management in Rzeszów, ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów

JOURNAL:
Humanities and Social Sciences
29 (2/22)

KEY WORDS AND PHRASES:
Social media, user, the Internet, web platforms, Facebook, Instagram, messages,
information, entertainment

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/607

DOI:
10.7862/rz.2022.hss.11

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2022.hss.11

COPYRIGHT:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności