Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Humanities and Social Sciences (dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)

Humanities and Social Sciences
(dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)
27 (2/2020), DOI: 10.7862/rz.2020.hss.20

ISSUES OF BRAND CAPITAL LOSS RISK ANALYSIS

Piotr MAKOWSKI

DOI: 10.7862/rz.2020.hss.20

Abstract

The article describes issues accompanying the analysis of the risk of brand capital loss
resulting from risk assessment and the specificity of the subject of assessment. It was proposed
to adopt a definition of risk as a feature of a situation in which it is possible to quantify threats.
The research focused on considerations regarding possible approaches for a measurable
indicator for the assessment of the level of risk based on conditions of relative market balance
and lack of global threats to the industry of a given brand. The article proposed to modify the
customer life-time value indicator to estimate the expected value of the customer's loss, as
one of the indicators of brand capital loss. An example was provided showing the possibility
of using a simplified customer decision model based on Markov processes to estimate changes
in the probability of losing a customer over time.

Full text (pdf)

References

Brink, G. (2002). Operational Risk, in: The New Challenge for Banks. New York: Palgrave.
Commission Implementing Regulation (EU) No 402/2013 of 30 April 2013 on the common
safety method for risk evaluation and assessment and repealing, Regulation (EC) No 352/2009.
Finetti, B. (1975). Theory of probabilisty, A critical introductory treatment. London: Wiley.
Jeffery, M. (2015). Marketing analityczny, 15 wskaźników, które powinien znać każdy marketer.
Warsaw: Helion.
Kaczmarek, T.T. (2010). Zarządzanie ryzykiem, ujęcie interdyscyplinarne. Warsaw: Difin.
Keller, K.L. (2015). Strategiczne zarządzanie marką, kapitał marki – budowanie mierzenie
i zarządzanie. Warsaw: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Kisielińska, J., Waszkowski, A. (2010). Polskie modele do prognozowania bankructwa
przedsiębiorstw i ich weryfikacja. „Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej”.
Zeszyty Naukowe, No. 82, Warsaw: SGGW.
Knight, F.H. (1921). Risk, Uncertainty & Profit. New York: Hart, Schaffner and Marx.
Makowski, P. (2016). Konsekwencje regulującego charakteru definicji ryzyka [w:] Redziak, Z.,
Strzoda, M., ed., Risk Management 2015. Zarządzanie Ryzykiem w Siłach Zbrojnych RP.
Warsaw: AON.
Mączyńska, E., Zawadzki, M. (2006). Dyskryminacyjne modele predykcji bankructwa przedsiębiorstw.
„Ekonomista” No. 2.

N-ISO 31000:2018-08. Zarządzanie ryzykiem – wytyczne. Warsaw: PKN.
Rowe, W.D. (1977). An Anatomy of Risk. New York.
Sienkiewicz, P. (2006). Zarządzanie ryzykiem w sytuacjach kryzysowych. Zarządzanie
kryzysowe z uwzględnieniem ryzyka. Warsaw: AON.
Sierpińska, M., Jachna, T. (2005). Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych.
Warsaw: PWN.
Tempnan, L. (2002). Riski w ekonomikie junitidana. Moscow.

About this Article

TITLE:
ISSUES OF BRAND CAPITAL LOSS RISK ANALYSIS

AUTHORS:
Piotr MAKOWSKI

AUTHORS AFFILIATIONS:
Professor Piotr Makowski, PhD, Faculty of Management of Command, War Studies University

JOURNAL:
Humanities and Social Sciences
27 (2/2020)

KEY WORDS AND PHRASES:
brand, brand capital, risk, risk analysis

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/563

DOI:
10.7862/rz.2020.hss.20

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2020.hss.20

COPYRIGHT:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności