Humanities and Social Sciences
(dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)
19 (1/2012), DOI: 10.7862/rz.2012.einh.4
Informacje w procesie decyzyjnym konsumenta rynku IT – ujęcie jakościowe.
Marcin Gąsior
DOI: 10.7862/rz.2012.einh.4
Streszczenie
Procesy informacyjne, stanowiące istotny element zachowania konsumenta na rynku, mają olbrzymi potencjał z punktu widzenia komunikacji marketingowej oraz kreowania relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a nabywcami. Niniejszy artykuł przedstawia wybrane zagadnienia dotyczące postrzegania informacji i ich źródeł przez konsumentów polskiego rynku technologii informacyjnych oraz wynikające z niego konsekwencje. Prowadzone rozważania oparto na danych jakościowych, pozyskanych dzięki wykorzystaniu serii zogniskowanych wywiadów grupowych.
Pełny tekst (pdf)
Literatura
[1] Antonides G., W.F. van Raaij, Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
[2] Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, red. D. Maison, A. Noga-Bogomilski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
[3] Badania marketingowe. Teoria i praktyka, red. K. Mazurek-Łopacińska, PWN, Warszawa 2005.
[4] Blackwell R.D., Miniard P.W., Engel J.F., Consumer behavior, Harcourt College Publishers, Fort Worth, TX 2001.
[5] Eppler M.J., Managing Information Quality, Springer, Heidelberg 2006.
[6] Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2009.
[7] Gąsior M., Czynniki wpływające na wybór przez konsumenta miejsca dokonania zakupu produktów rynku IT, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2012/25.
[8] Jachnis A., Psychologia konsumenta, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 2007.
[9] Jachnis A., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza „Branta”, Bydgoszcz 1998.
[10] Kahn B.K., Strong D.M., Wang R.Y., Information quality benchmarks: product and service performance, „Communications of the ACM” 2002/45.
[11] Rosen E., Anatomia marketingu szeptanego, Media Rodzina, Poznań 2003. Ekonomiczne, Warszawa 2000.
[12] Schmidt B., Spring R., A Proposed Model of External Consumer Information Serach, „Journal of the Academy of Marketing Science” 24/3 (1996).
Podsumowanie
TYTUŁ:
Informacje w procesie decyzyjnym konsumenta rynku IT – ujęcie jakościowe.
AUTORZY:
Marcin Gąsior
AFILIACJE AUTORÓW:
Wydział Zarządzania, Politechnika Lubelska.
WYDAWNICTWO:
Humanities and Social Sciences
19 (1/2012)
SŁOWA KLUCZOWE:
Zachowanie konsumenta, procesy informacyjne, jakość informacji, podejmowanie decyzji, badania jakościowe.
PEŁNY TEKST:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/4
DOI:
10.7862/rz.2012.einh.4
URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2012.einh.4
PRAWA AUTORSKIE:
Politechnika Rzeszowska