Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Humanities and Social Sciences (dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)

Humanities and Social Sciences
(dawna nazwa: Ekonomia i Nauki Humanistyczne)
23 (3/2016), DOI: 10.7862/rz.2016.hss.56

ONLINE MARKETING COMMUNICATION DIRECTED TO WOMEN IN THE CAR MARKET

Beata ZATWARNICKA-MADURA
Submitted by: Paweł Perz

DOI: 10.7862/rz.2016.hss.56

Abstract

Women are not only drivers but also account for 40% of all customers buying new cars. Development of the Internet has meant that women are now very conscious and educated customers. They spend a lot of time getting information before buying a car using mainly the Internet. The aim of the article is to identify the most common messages on websites in relation to "a car for women." The research method was the analysis of contents and the content analysis. Half of the websites contain criteria that guide women when buying a car or advice on what they should look for when choosing a car. The most common criteria considered by women when choosing a car were the appearance and operating costs (economical use). In the rankings of the criteria in the first place there was often safety and functionality (ease of parking, large trunk, adaptation for children) than appearance. It means that there is a need to pay attention to the larger variety of communication addressed to women. Stereotypical appeal in marketing communication only to the appearance and color of the car as the most important for women can result in failure.

Full text (pdf)

References

  1. Castro B.G.A., Torres C.V., Nascimento T.G., Demo G., Are Men More Rational than Women when Purchasing Cars, "Brazilian Business Review" 2015, v.12, n.6
  2. Cunningham J., Roberts P., Zakupy na obcasach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
  3. Disponívelem: <http://www.vancouver.wsu.edu/amsrev/theory/putrevu10-01.html>. Acesso em: 18 fev. 2014.
  4. Dobrodziej P., https://dobrebadania.pl/analiza-tresci-ang-content-analysis/
  5. Fischer E., Arnold S. J., Sex, Gender Identity, Gender Role Attitudes, and Consumer Behavior. Psychology & Marketing, v. 11, n. 2, 1994.
  6. Haas A.,  Male and female spoken language differences: stereotypes and evidence. Psychological Bulletinv. 86, 1979.
  7. Małe i eleganckie, czyli 5 samochodów dla kobiety aktywnej,
  8. http://deluxe.trojmiasto.pl/Male-i-eleganckie-czyli-5-samochodow-dla-kobiety-aktywnej-n73724.html
  9. Nowoczesność i elegancja, czyli idealny samochód dla kobiety,  http://okazjedeweloperskie.pl/Nowoczesnosc-i-elegancja-czyli-idealny-samochod-dla-kobiety.html 
  10. http://ceo.com.pl/plec-ma-coraz-mniejszy-wplyw-na-preferencje-zakupowe-tworcy-reklam-nie-nadazaja-za-zmianami-i-wciaz-przewazaja-stereotypy-21515
  11. Putrevu B., Exploring the origins and information processing differences between men and women: Implications for advertisers. Academy of Marketing Science Review, 2001.
  12. Pragmatyzm i funkcjonalność, czyli samochód oczami kobiety w badaniu Alphabet Polska, https://www.alphabet.com
  13. Stecko J., Kultura zaufania jako fundament społecznego życia etycznego [w:] Zaufanie w życiu publicznym, Ed. W. Zuziak, J. Mysona Byrska, Kraków 2014.
  14. Zachowania rynkowe kobiet, ed. E. Kieżel, S. Smyczka, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012

About this Article

TITLE:
ONLINE MARKETING COMMUNICATION DIRECTED TO WOMEN IN THE CAR MARKET

AUTHORS:
Beata ZATWARNICKA-MADURA

AUTHORS AFFILIATIONS:
Department of  Marketing, Faculty of Management, University of Technology of Rzeszow

SUBMITTED BY:
Paweł Perz

JOURNAL:
Humanities and Social Sciences
23 (3/2016)

KEY WORDS AND PHRASES:
online marketing communication, car market, marketing to women

FULL TEXT:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/265

DOI:
10.7862/rz.2016.hss.56

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rz.2016.hss.56

COPYRIGHT:
Publishing House of Rzeszow University of Technology Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszow

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności