Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Wyłącz komunikat

 
 

Logowanie

Logowanie za pomocą Centralnej Usługi Uwierzytelniania PRz. Po zakończeniu pracy nie zapomnij zamknąć przeglądarki.

Budownictwo i Inżynieria Środowiska

Budownictwo i Inżynieria Środowiska
2016.77, DOI: 10.7862/rb.2016.77

DYLEMATY PRZY USTALANIU STANU PRZESYCENIA RUCHEM WLOTÓW SKRZYŻOWAŃ Z SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ

Damian IWANOWICZ, Tomasz SZCZURASZEK

DOI: 10.7862/rb.2016.77

Streszczenie

Przedmiotem artykułu jest analiza dokładności szacowania średnich długości kolejek pojazdów na wlotach skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, za pomocą modeli matematycznych stosowanych w Polsce i w USA. Na podstawie badań stwierdzono, że w przypadku dużego nasycenia ruchem lub przesycenia wlotu błędy szacowania długości kolejek są bardzo znaczące. Główną przyczyną tego jest brak lub niewłaściwy sposób wyznaczania tzw. „początkowej” kolejki pojazdów, formowanej w poprzednich cyklach sygnalizacyjnych w stosunku do cyklu analizowanego.

Pełny tekst (pdf)

Literatura

[1] Deloitte, Targeo.pl: Raport o korkach w 7 największych miastach Polski. Dane za rok 2015. Warszawa 2016.

[2] Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie: Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Instrukcja obliczania. Politechnika Krakowska, Warszawa 2004.

[3] Transportation Research Board: High Capacity Manual. HCM 2000. National Academy of Sciences, United States of America, 2000.

[4] Transportation Research Board: High Capacity Manual. HCM 2010. National Academy of Sciences, United States of America, 2010.

[5] Szczuraszek T., Iwanowicz D.: The analysis of calculation methods of vehicle queue lengths in front of intersection inlets with traffic lights. Logistyka, nr 4/2015.

Podsumowanie

TYTUŁ:
DYLEMATY PRZY USTALANIU STANU PRZESYCENIA RUCHEM WLOTÓW SKRZYŻOWAŃ Z SYGNALIZACJĄ ŚWIETLNĄ

AUTORZY:
Damian IWANOWICZ (1)
Tomasz SZCZURASZEK (2)

AFILIACJE AUTORÓW:
(1) Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
(2) Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy

WYDAWNICTWO:
Budownictwo i Inżynieria Środowiska
2016.77

SŁOWA KLUCZOWE:
kolejki pojazdów, sygnalizacja świetlna, zatłoczenie

PEŁNY TEKST:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/biis/514

DOI:
10.7862/rb.2016.77

URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rb.2016.77

DATA WPŁYNIĘCIA DO REDAKCJI:
2016-07-06

PRAWA AUTORSKIE:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów

POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza; al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów
tel.: +48 17 865 11 00, fax.: +48 17 854 12 60
Administrator serwisu:

Deklaracja dostępności | Polityka prywatności