Budownictwo i Inżynieria Środowiska
2016.64, DOI: 10.7862/rb.2016.64
ANALIZA WZMOCNIENIA PODŁOŻA POD KONSTRUKCJE NAWIERZCHNI DRÓG OBCIĄŻONYCH RUCHEM LEKKIM I ŚREDNIM WEDŁUG KTKNPIP
Stanisław MAJER, Bartosz BUDZIŃSKI
DOI: 10.7862/rb.2016.64
Streszczenie
WEDŁUG KTKNPIP
W roku 2015 roku uprawomocniło się rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (WT). Rozporządzanie to usunęło załącznik 4 i 5 do WT, dotyczący określenia warunków gruntowo-wodnych podłoża nawierzchni oraz typowych konstrukcji nawierzchni. Zmiany te wynikały przede wszystkim z opracowania na zlecenie GDDKiA nowego katalogu typowych nawierzchni: podatnych i półsztywnych (KTKNPiP) przez zespół prof. Judyckiego i nawierzchni sztywnych przez zespół prof. Szydło i wprowadzenia ich do obowiązkowego stosowania na drogach krajowych w 2014 roku. W artykule autorzy przenalizują zaproponowane typowe rozwiązania ulepszonego podłoża i dolnych warstw konstrukcji nawierzchni obciążonych ruchem KR1÷KR2 (ruch lekki) i KR3÷KR4 (ruch średni) oraz przedstawią autorskie równoważne rozwiązania.
Literatura
[1] Główny Urząd Statystyczny, Transport drogowy w Polsce w latach 2012 i 2013. Zakład Wydawnictw Statystycznych, Warszawa 2015.
[2] IBDiM, Katalog typowych konstrukcji jezdni podatnych, (wydanie I), (wydanie II znowelizowane).Warszawa 1977/1983.
[3] IBDiM, Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych. Warszawa 1997.
[4] Judycki J. i inni,. Analizy i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych, WKŁ, Warszawa 2012.
[5] Opoczyńskie K., Synteza wyników GPR 2015 dla dróg krajowych. Transprojekt-warszawa Sp. z o.o. Warszawa 2016 (http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/ g/generalny-pomiar-ruchu-w-2015_15598//SYNTEZA/Synteza_GPR2015.pdf), Warszawa 2015.
[6] Politechnika Gdańska, Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych, GDDKiA, Załącznik do zarządzenia Nr 31 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16.06.2014 r., Warszawa 2014.
[7] Politechnika Wrocławska, Katalog typowych konstrukcji nawierzchni sztywnych, GDDKiA, , Załącznik do zarządzenia Nr 30 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16.06.2014 r., Warszawa 2014.
Podsumowanie
TYTUŁ:
ANALIZA WZMOCNIENIA PODŁOŻA POD KONSTRUKCJE NAWIERZCHNI DRÓG OBCIĄŻONYCH RUCHEM LEKKIM I ŚREDNIM WEDŁUG KTKNPIP
AUTORZY:
Stanisław MAJER (1)
Bartosz BUDZIŃSKI (2)
AFILIACJE AUTORÓW:
(1) Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
(2) Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny
WYDAWNICTWO:
Budownictwo i Inżynieria Środowiska
2016.64
SŁOWA KLUCZOWE:
podłoże gruntowe, ulepszone podłoże, wzmocnienie podłoża, konstrukcja nawierzchni
PEŁNY TEKST:
http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/biis/501
DOI:
10.7862/rb.2016.64
URL:
http://dx.doi.org/10.7862/rb.2016.64
DATA WPŁYNIĘCIA DO REDAKCJI:
2016-07-06
PRAWA AUTORSKIE:
Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, al. Powstańców Warszawy 12, 35-959 Rzeszów